Từ điển
Dịch văn bản
 
Từ điển Anh - Việt
Tra từ
 
 
Dịch song ngữ - Kinh tế
5 strange facts about billionaires
5 điều thú vị về các tỷ phú
Things you don’t know about some of the richest people in the world
Bạn không biết mấy điều này ở những người giàu nhất thế giới đâu
This year, the world’s billionaires clocked in an aggregate net worth of $6.48 trillion, according to the Forbes Billionaires list released this month, with the usual suspects topping the list – including Bill Gates ($75 billion), Inditex founder Amancio Ortega ($67 billion) and Berkshire Hathaway’s Warren Buffett ($60.8 billion).
Năm nay các tỷ phú trên thế giới đạt được giá trị tài sản ròng tổng cộng là 6,48 ngàn tỷ đô la, theo danh sách các tỷ phú do Forbes công bố hồi đầu tháng, với những gương mặt thân quen thường đứng ở vị trí đầu, có Bill Gates (75 tỷ đô-la Mỹ), Amancio Ortega người sáng lập Inditex (67 tỷ đô-la Mỹ ) và Warren Buffett của Berkshire Hathaway ( 60.8 tỷ đô-la Mỹ ).
But if you look deeper into the numbers, you’ll find some surprises.

Những nếu bạn nhìn kỹ hơn vào các con số, bạn sẽ thấy một số điều bất ngờ.
Aquarius: The most popular astrological sign of elite billionaires

There are more billionaires in the Forbes Top 100 whose birthdays make them an Aquarius.

Đa số các tỷ phú giàu có nhất thuộc Cung Bảo Bình

Đa số các tỷ phú trong top 100 của Forbes là những người tuổi Bảo bình (chào đời trong khoảng 20/1 đến 18/2).
God is a billionaire

There is a billionaire named God. God Nisanov is the 527th richest person in the world, having made his fortune in property development building shopping malls, hotels and more mostly in Russia. Nisanov is worth about $3.5 billion, according to the Forbes Billionaires list.
God (Thượng Đế) là tỷ phú.

Có một tỷ phú tên God. Ông God Nisanov là tỷ phú giàu thứ 527 trên thế giới, tài sản của ông đến từ phát triển bất động sản xây dựng các khách sạn, trung tâm mua sắm và chủ yếu là ở Nga. Ông Nisanov có tài sản khoảng 3,5 tỷ, theo danh sách tỷ phú do Forbes công bố.
The billionaire school-dropout saga is a myth

While stories of billionaires who dropped out of high school or college (specifically Microsoft’s Bill Gates and Facebook’s Mark Zuckerberg) make plenty of headlines, the reality is that most billionaires have a bachelor’s degree or higher. Just 14% of billionaires have less than a college degree; meanwhile 52% have a bachelor’s degree, 27% a master’s degree and 7% a doctorate, the GoCompare analysis revealed.
 




Chuyện kể rằng tỷ phú là phải bỏ học chỉ là chuyện hoang đường mà thôi

Báo chí thường thêu dệt những câu chuyện tỷ phú bỏ học (cụ thể là trường hợp Bill Gates của Microsoft và Mark Zuckerberg của Facebook), nhưng thực tế thì hầu hết các tỷ phú đều có bằng đại học hoặc cao hơn thế. Chỉ 14% tỷ phú chưa có bằng đại học, trong khi có đến 52% sở hữu bằng đại học, 27% có bằng thạc sĩ và 7% là tiến sĩ, theo phân tích của GoCompare.
Billionaires have a lot of kids

In many countries around the world, families have an average of about two children. But if you’re a billionaire, you’re likely to have a lot more. Roughly two-thirds of billionaires have at least three children versus just 5% who have none, according to GoCompare’s analysis of the 100 richest billionaires from 1996 to 2015.

 


Tỷ phú có nhiều con

Tại nhiều quốc gia trên thế giới, các gia đình có bình quân khoảng 2 con. Nhưng nếu là tỷ phú thì có lẽ sẽ có nhiều con hơn. Xấp xỉ 2/3 tỷ phú có ít nhất là 3 con so với chỉ 5% tỷ phú có 1 con, theo phân tích của GoCompare về 100 tỷ phú trong giai đoạn 1996-2015.
Two billionaires cannot legally drink in the U.S.


While the average billionaire is roughly 67 years old, in 2016, there are more younger billionaires (66 under the age of 40, according to Forbes) than ever before. The two youngest billionaires — sisters from Norway — are just 19 (Alexandra Andresen) and 20 (Katharine Andresen), below the legal drinking age in America (lucky for them, they won’t have this problem in Norway). They became billionaires recently, when their dad, Johan, transferred to each of them a 42% ownership in the family investment firm, Ferd.
Có 2 tỷ phú không được phép uống rượu ở Mỹ.

Mặc dù các tỷ phú có tuổi trung bình là khoảng 67 tuổi, nhưng trong năm 2016 thì có nhiều tỷ phú trẻ hơn trước rất nhiều (66 tỷ phú dưới 40 tuổi, theo Forbes). Hai tỷ phú trẻ nhất - hai chị em ở Na Uy - mới 19 tuổi (Alexandra Andresen) và 20 tuổi (Katharine Andresen), tuổi này thì chưa được phép uống rượu theo luật của Mỹ (may cho họ là ở Na Uy không có quy định cấm như vậy). Gần đây họ trở thành tỷ phú vì ông bố tên là Johan đã chuyển cho mỗi cô 42% cổ phần trong công ty đầu tư gia đình, công ty Ferd.
 
Đăng bởi: emcungyeukhoahoc
Bình luận
Đăng bình luận
Bình luận
Đăng bình luận
Vui lòng đăng nhập để viết bình luận.